1. Mobiliosios programėlės. Įvadas ir prototipavimas

Kas tos mobiliosios programėlės?


Pradėkite pamoką diskusija: Kas yra programėlė (app)? Kuo skiriasi programėlė nuo internetinio puslapio? Ką galėtų atlikti telefonas, jei jame nebūtų jokių programėlių? Per įvadinę pamoką susipažinsime su mobiliosiomis programėlėmis, aptarsime jų pagrindines savybes ir pavyzdžius, susikursime popierinius programėlių prototipus.

Uždaviniai:

  • Suvokti, kas yra programėlė bei kokios būna jų rūšys

  • Sukurti programėlės idėją - kokia bus jos funkcija

  • Sukurti prototipus popieriuje

  • Pristatyti programėlę kitiems

Kas tos mobiliosios aplikacijos / inspiracija: Programėlės - kas tai, kiek žmonių jas naudoja? Galite pasinaudoti šiomis skaidrėmis:

Programėlės_apps_ppt_TV
.pptx
Download PPTX • 1.52MB

Skaidrių aprašymus rasite Notes skiltyje.

  • Pasiteiraukite, kokios mokinių mėgstamiausios programėlės?

  • Kodėl dauguma programėlių nemokamos, kam jas tuomet kurti?

9 iš 10 programėlių šiuo metu yra nemokamos.  Kaip jos kūrėjai užsidirba? Iš reklamos, rodomos jų programėlėje; pardavimų pačioje programėlėje: naujas lygis, papildomos funkcijos ir pan.; rėmėjų ir kt.

  • Kokius duomenis programėlė gali gauti iš vartotojo telefono? 

Atsisiunčiant programėlę, svarbu pasižiūrėti, kokius duomenis leidi programėlei pasiekti savo telefone. Dažnai programėlės renka ir naudoja duomenis, kurie yra nebūtini programėlės veikimui, pvz., jūsų buvimo vietą, mikrofoną ir pan. Šiuos nustatymus galima bet kada pasikeisti.

  • Ar galime į Android ir iPhone telefonus atsisiųsti tą pačią programėlę? Kodėl?

Ne, nes jie turi skirtingas operacines sistemas (Android ir iOS) ir programėlės kuriamos/pritaikomos kiekvienai sistemai atskirai.

Išsirinkite savo mėgstamą programėlę, atverkite ją telefone ir kartu aptarkite: kokios šios programėlės funkcijos, kokie pagrindiniai mygtukai / laukai, kaip vyksta navigacija tarp skirtingų langų - ar paspaudus kažkokį mygtuką, ar slenkant (swipe, scroll), ar kažką įrašant į paieškos lauką, ir pan. Atkreipkite mokinių dėmesį į programėlės pavadinimą ir ikoną, spalvas, navigaciją, programėlės tikslą, (ne)komercinį interesą.

Demonstracijai gali prireikti susirasti tinkamą telefono ekrano vaizdavimo įrankį (priklausomai nuo to, koks Jūsų telefonas, kompiuteris ir klasėje esanti įranga). Pvz. iPhone telefonų ekraną patogu rodyti per Mac kompiuterius naudojant Quicktime, Apple TV, ir pan. Android telefonų ekraną galite dalintis su Mobizen (iš Google Play atsisiųskite ir instaliuokite Mobizen Mirroring programėlę savo telefone ir sukurkite nemokamą paskyrą. Kompiuteryje sekite nuoroda Mobizen ir prisijunkite prie telefone sukurtos paskyros. Ekrane pamatysite 6 skaitmenų kodą, jį įveskite programėlėje telefone).


Kūrybinė užduotis


Programėlių prototipai popieriuje

Trukmė: 30-40 min.

Priemonės:

  • Priemonės piešimui

  • Atspausdinti programėlių prototipavimo lapai. Dažniausiai naudojami:

GalaxyS9-Portrait-Standard-x4
.pdf
Download PDF • 17KB

Samsung Galaxy:

iPhone8-Portrait-Standard-x4
.pdf
Download PDF • 20KB


iPhone


arba bendriniai

  • Eskizams patogiausiai naudoti lapus su 3-4 langais ant vieno lapo. Visad pasiruoškite daugiau lapų - dalyviai norės perpiešti, pataisyti, ir pan.

  • (nebūtina) lipdukai, žurnalai iškarpoms, klijai, žirklės. Tinkamų paveikslėlių galite atsispausdinti ir čia.

Programėlių pavyzdžiai:

  • Mimicker Alarm (An) | Žadintuvas, kuris neleis vėl užmigti. Žadintuvas skamba tol, kol neatlieki nurodytos užduoties: turi rasti spalvą, pasakyti frazę ar nusifotografuoti su tam tikra emocija (liūdnas, linksmas ir pan.) 

  • Nine (iOS) | Vizuali užrašinė. Fotografuoji, kad nepamirštum: kavinės, knygos ar nepadaryto darbo.

  • Dubsmash (An + iOS) | Tai tarsi šokių Facebook - šoki pagal patinkančią muziką, daliniesi, seki šokių pasaulio įžymybes.

  • Duolingo (An + iOS) | Kalbų mokymasis su žaidimo elementais.

  • Trello (An + iOS) | Programėlė, skirta asmeninių ar komandinių darbų planavimui.

  • Sky Map (An) | Planetariumas rankoje. Padeda atpažinti žvaigždynus bei planetas.

  • Cookbook (An) | Receptų knyga.

Atkreipkite vaikų dėmesį į detales:

- ikona (paveikslėlis, kurį paspaudus atsidaro programėlė) / pavadinimas. Pvz.: Symbiosis.

- tikslas / funkcijos. Pvz.: Camping App.

- spalvos / grafika / navigacija. Pvz.: Pokemon.


Eiga:

  1. Mokiniai pasidalina grupėmis po 2-3 arba dirba savarankiškai. Jie kartu sukurs, t.y. nupieš, programėlės prototipus.

  2. Programėlė turi spręsti kažkokią problemą/poreikį. Leiskite mokiniams temą pasirinkti patiems arba, jeigu jiems sunku, pasiūlykite kokią nors, pvz., žadintuvo programėlė, teleportavimo mašiną valdanti programėlė, anglų kalbą padedanti mokytis programėlė.

  3. Išdalinkite grupėms atspausdintus prototipavimo lapus. Atkreipkite dėmesį ir aptarkite, kas turi atsispindėti prototipe bei apie kokias detales reikėtų pagalvoti:

  • Kokia programėlės funkcija?

  • Kas galėtų būti jos naudotojai/kam ji bus aktuali? Pvz., mokiniams (kokio amžiaus?), tėvams, sportininkams, keliautojams?

  • Kaip vadinsis programėlė?

  • Kaip atrodys jos logotipas?

  • Aplikaciją sudaro ne vienas, o keli langai, kokia bus jų seka?

  • Pirmame lange turėtų aiškiai matytis, ką programėlė daro ir kaip ji veikia

  • Kada bus pereinama į kitą langą: paspaudus mygtuką? Kažką įrašius?

Mokinių pavyzdžiai:

Alternatyva. Programėlių prototipai kompiuteryje


Jei mokiniai mieliau kuria kompiuteriu, galite programėlių prototipus kurti online. Tam galite naudoti Marvel App (reikalingos paskyros). Programa labai intuityvi, esminiai principai: - Create project. Projekte gali būti keli ekranai. - Design. Kuriate ekrano išvaizdą: mygtukai, tekstai ir pan. - Kai sukuriate daugiau nei vieną ekraną, galite rinktis Prototype. Šioje skiltyje galima pridėti Hotspot (vietą ekrane, kuri reaguos į paspaudimą) ir pasirinkti, į kurį ekraną (ar svetainę) jis ves.  - Ištestuoti - Play.

Siūlau apsiriboti 2-3 ekranais ir uždėti laiko limitą, kiek tam galite skirti laiko.

Pravers: Programa spalvų derinimui/suvokimui: https://material.io/color/ Projekto pavyzdys, kurtas su Marvel App: https://marvelapp.com/a76g6b0



14 views