1. Susipažinimas su programa

Kas yra virtuali realybė ir kam ji naudojama


Virtuali realybė (VR) naudoja įtraukiančias technologijas, kad galėtų praplėsti žmonių emocinius, fizinius ir intelektinius gebėjimus. Žmonės virtualioje aplinkoje jaučiasi aktyvūs dalyviai; aplinkoje, kurioje nėra taisyklių, gali neveikti gravitacija, gali būti kontroliuojami pojūčiai ar apgyvendinamos neegzistuojančios būtybės.

Galite kartu su vaikais padiskutuoti, kur VR yra ar galėtų būti naudojama. Pabrėžkite, kad VR gali būti skirta ne tik žaidimams, bet ir mokymuisi. Keli įdomūs pavyzdžiai, kur VR jau pritaikoma:

  1. Karyboje, treniruojant karius ir karo medikus, pavyzdžiui: https://www.youtube.com/watch?v=m7unBsBjzT8

  2. Apmokant gydytojus: https://www.youtube.com/watch?v=LGzzdlAP_S0

  3. Skausmui malšinti: https://www.youtube.com/watch?v=XsGgNfYYetk

  4. Padedant nugalėti fobijas (pavyzdžiui, aukščio baimę): https://www.youtube.com/watch?v=GMttQHMjbJo

Techninės užduotys


Pratybos: Sveiki atvykę į CoSpaces Edu


Pirmoji užduotis yra skirta susipažinti su Cospaces aplinka, funkcijomis, objektų savybėmis ir kameros veikimu. Per šią pamoką reikės dirbti jau su paruoštu projektu ir sekti instrukcijas jame. Projekte rasite penkias scenas, kuriose bus supažindinama vis su kita tema.


Šią ir kitas užduotis atliksime su kompiuteriais naršyklėje, o tikrinsime su kartoniniais VR akiniais ir telefonais, kuriuose turi būti įdiegta Cospaces programėlė.

  1. Paspauskite meniu mygtuką, vedantį į projektų kūrimą ir tvarkymą.

2. Prie pirmųjų projektų matysite šį „Welcome to cospaces“ projektą. Paspauskite ant jo ir jis užsikraus.



3. Šis projektas sudarytas iš kelių scenų ir skirtas susipažinti su pagrindinėmis Cospaces aplinkos funkcijomis. Projekto nuorodos yra anglų kalba, su mentorių pagalba pabandykite atlikti užduotis kiekvienoje scenoje.

4. Pirmoji scena skirta išmokti naviguoti tarp skirtingų pasaulio scenų. 

5. Antroji scena skirta išmokti judėti/naviguoti erdvėje, dirbant su kompiuteriu ir pele. Sekite nuorodas ir, sukdami erdvę, atlikite joje randamas užduotis.

6. Trečioji scena skirta išmokti judėti/naviguoti erdvėje, dirbant su planšetėmis.

7. Ketvirtoji scena skirta suprasti erdves, objektus ir jų savybes.

8. Penktoji scena skirta susipažinti su kamera ir jos režimais.


Projekto peržiūra su VR akiniais

Tam, kad projektą peržiūrėtumėte su VR akiniais, reikės mobiliųjų telefonų su instaliuota CoSpaces Edu programėle. Prie programėlės prisijungus su savo CoSpaces prisijungimo duomenimis, joje jau rasite išsaugotus projektus, su kuriais dirbate. Paspaudę play, matysite panašų langą, jame reikės pasirinkti dešiniajame kampe esančią akinių ikoną.



Matydami tokį vaizdą, jį jau galėsite peržiūrėti įdėję telefoną į akinius. Turėkite omenyje, kad skirtingi VR akiniai reikalauja ir šiek tiek skirtingos vaizdo kalibracijos, todėl, jeigu per akinius vaizdas neaiškus (pvz.: dvejinasi), patikrinkite, ar teisingai nustatytas akinių tipas. Jį pakeisti galite paspaudę krumpliaračio ikonėlę, kuri pažymėta paveiksliuke apačioje, o tuomet pabandyti pakeisti akinių vaizdo tipą.

Patarimai:

  • Įspėkite/paklauskite vaikų, ar gerai jaučiasi žiūrėdami per akinius. Jei svaigsta galva ar pan., verčiau tegul naudoja „360 view“ (parodyta paveiksliuke žemiau). Jį pasirinkę vaikai galės apžiūrėti savo pasaulį tiesiog laikydami telefoną rankose ir jį sukinėdami į skirtingas puses.



  • Jeigu kam nors iš dalyvių neveikia peržiūra su VR akiniais (pvz., veikėjui sukantis vaizdas nesisuka), tai gali būti dėl to, kad kai kurie senesni telefonų modeliai neturi įmontuoto giroskopo. Tokiu atveju arba leiskite išmėginti su savu telefonu, arba pasiūlykite dalintis su draugu.

  • Parsisiųskite klavišų ir komandų atmintinę, kaip valdyti virtualios realybės erdves CoSpaces Edu (angliškai):

keyboard-shortcuts-and-controls (1)
.pdf
Download PDF • 1.05MB

21 views