2. Pirmas projektas

VR pavyzdžiai

Galite vaikams duoti pasižiūrėti vieną iš šių video per VR akinius:

  1. Linksmieji kalneliai - atrodo, kad važiuojate linksmaisiais kalneliais. Atsargiai, stebėkite, ar vaikams nepasidaro bloga ir nesisuka galva: https://www.youtube.com/watch?v=-xNN-bJQ4vI

  2. Rykliai po vandeniu - atrodo, kad plaukiojate po vandeniu kartu su rykliais: https://www.youtube.com/watch?v=HNOT_feL27Y&t=22s

Kai žiūrėsite šiuos video per telefoną Youtube programėlėje, tai galėsite pasirinkti, ar norite žiūrėti su VR akiniais (pavyzdys paveiksliuke žemiau).

Taip pat galite vaikams pademonstruoti kelias telefono programėles:

  1. Google Expeditions (tik iPad ir iPhone)- edukacinė programėlė, kurios pagalba su VR akiniais galite aplankyti įvairias garsias pasaulio vietas, kosmosą, taip pat galite pasivaikščioti tarp atomų ir molekulių.

  2. In Mind VR (iOS | Android) - edukacinė programėlė/žaidimas. Leidžia pasivaikščioti tarp smegenų neuronų ir suprasti jų veikimo principą.

Techninės užduotys


Svajonių pasaulis (I dalis)


Antroji užduotis skirta savo pasauliui sukurti. Pasikartosite pirmoje pamokoje išmoktas funkcijas bei pabandysite programuoti objektų judėjimą. Galite vaikams leisti temą susigalvoti patiems, o galite skirti kokią nors bendrą temą: „Vasaros atostogos“, „Ateities Lietuva“, „Lietuvos istorija“, „Skaičių pasaulis“ ir t.t., šitaip pritaikydami reikiamai pamokai. 

Tegul vaikai:

  1. Susikuria naują projektą. Reikės meniu atsidaryti skiltį, kurioje galima tvarkyti savo projektus (1), tuomet paspausti „+ Create space“ mygtuką (2). Reikės pasirinkti projekto tipą - „3D environment“ (3).



2. Išsirenka norimą foną. Foną pasirinkti galima paspaudus „Environment“ (1) mygtuką ekrano apatiniame kairiajame kampe ir paspaudus „Edit“ (2). Tuomet jums parodys galimus fonų pasirinkimus (3).

3. Įsideda norimus veikėjus/objektus. Praeitą užsiėmimą tuos objektus išmokote judinti ir dėlioti. Norimus objektus galima rasti paspaudus „Library“ (1) mygtuką. Ten pamatysite daug objektų kategorijų (2). Pasirinkę „Search“ (3) galite ieškoti objekto pagal pavadinimą. Išsirinkus objektą jį reikia nuspausti kairiu pelės mygtuku ir nutempti į pasaulį.



Pavyzdinį projektą rasite čia: https://cospac.es/zc2s


Svajonių pasaulis (II dalis)


Kuomet vaikai jau viską sudėjo taip, kaip jie nori, galima suprogramuoti kokį nors nesudėtingą objektų judėjimą. Programavimas vyksta blokeliais, kaip ir Scratch. Norėdami pridėti blokelius, suraskite „Code“ mygtuką, kuris atrodo šitaip:



Paspaudę ant jo, pasirinkite, kad programuosite su blokeliais (parodyta paveikslėlyje dešinėje), nes Cospaces suteikia galimybę programuoti ir JavaScript programavimo kalba vyresniems vaikams.



Tuomet atsidarys programavimo aplinka, kurioje, kaip ir Scratch aplinkoje, blokeliai suskirstyti kategorijomis pagal spalvas. Juos rasti galima kairėje pusėje, o dešinėje pusėje programuojame - klijuojame blokelius vieną su kitu.



Jūsų turimoje versijoje yra penkios blokelių kategorijos:

  1. Transform - blokeliai, susiję su judėjimu

  2. Actions - blokeliai, susiję su objektų išvaizda

  3. Events - įvykių blokeliai

  4. Control - sąlygų ir ciklų blokeliai

  5. Items - objektų blokeliai

Nors viskas anglų kalba, tačiau blokelių nėra daug, tad vaikams neturėtų būti sunku.

Tegul vaikai išsirenką daiktą, kurį bandys programuoti, ir paspaudžia ant jo dešiniu pelytės klavišu (arba dukart pirštu, jei dirbate su planšetėmis) ir pažymi nustatymuose, kad daiktas bus programuojamas (taip, kaip parodyta paveiksliuke žemiau).



O tuomet belieka tą objektą suprogramuoti, pavyzdžiui, šitaip:



Kai katinas bus paspaustas, jis pasakys „Labas“, o tuomet paeis metrą į priekį, apsisuks 180 laipsnių ir paeis metrą atgal.


Pavyzdinį projektą rasite čia: https://cospac.es/zc2s


22 views