2. Susipažinimas su App Lab

Kaip atrodo AppLab ir ką su juo galima veikti?


App Lab įrankis jungia programavimą blokeliais ir programavimą tekstu (Javascript), yra kur kas sudėtingesnis nei Scratch ir reikalauja anglų k. žinių. App Lab įrankis leidžia kurti programėlių prototipus, kuriuos galite peržiūrėti telefone interneto naršyklės pagalba.


Inspiracija. Thomas Suarez - 12 m. programėlių kūrėjas (yra lietuviški subtitrai)



Supažindinkite dalyvius su App Lab veikimu. Ką verta paminėti:



Pabrėžkite, kad:

  • Šis įrankis yra tarpinė grandis tarp programavimo blokeliais ir tekstinio programavimo. Programėlės kuriamos dviem etapais:

  1. Dizainas. Sukuriami, apipavidalinami ir užvadinami įvairūs elementai, tokie kaip: tekstas, paveikslėlis, mygtukas ir pan.

  2. Kodas. Čia galima jungiant ir redaguojant kodo blokelius valdyti prieš tai sukurtus elementus. AppLab visada galime peržiūrėti, kaip mūsų kodas atrodo JavaScript programavimo kalba.

  • Programėlę paleidžiame paspausdami „run“, o, atlikus kodo pakeitimus ir norint juos ištestuoti, reikia paspausti „reset“ ir „run“.

  • Elementų ID itin svarbūs - juos reikia pasivadinti nuosekliai ir suprantamai. Aiškūs, nesikartojantys pavadinimai padės rasti reikiamą elementą programuojant. Pagrindinės taisyklės:

  • Juose negali būti tarpų, tad jei norite užvadinti dviem žodžiais, antrąjį pradėkite didžiąja raide, pvz., mygtukasKairen;

  • Turi prasidėti raide, toliau gali sekti ir skaičiai, pvz., mygtukas1

  • Yra jautrūs didžiosioms/mažosioms raidėms, t.y. Mygtukas ir mygtukas suprantami kaip skirtingi ID.

Programėlių pavyzdžiai:

Daugiau programėlių:


Techninė užduotis


Pratybos

Kaip rasti App Lab:

Prisijungę mokiniai matys panašų langą į šį. Reikia pasirinkti App Lab.

Tiek mokytojai, tiek mokiniai visą pagrindinę informaciją, savo sukurtus projektus bei nuorodą į programėlių kūrimas ras skiltyje My Dashboard.


Kartu su mokiniais atlikite AppLab įvadines užduotis. Žemiau rasite programėles, kurių komentaruose pateiktos užduotys, bei programėles-atsakymus.

Paspaudus nuorodą, reikia spausti View code (pasižiūrėti kodą) ir Remix.


Komentarai. Programos kode esančios pilkos eilutės - komentarai. Jos skirtos tik programuotojui, pati programa juos ignoruoja. Komentarai reikalingi tam, kad padėtų prisiminti programos eigą, paaiškintų struktūrą neprogramuojančiam žmogui, perduotų papildomą informaciją kitam prie to paties projekto dirbančiam žmogui ir pan.

  • Kaip ištrinti komentarą? Nutempti į šalį, kaip bet kokį kitą blokelį.

  • Kaip pridėti komentarą? Paspausti mygtuką Show Text ir norimoje eilutėje įrašyti du pasvirus brūkšnius (// - JavaScript programavimo kalboje tai yra vienos eilutės komentaro ženklas) bei patį komentarą. Tuomet grįžti į Show blocks.



I dalis. Nustatymai. Programėlė.

Užduotis: https://tinyurl.com/pratybos1

Atsakymas: https://tinyurl.com/pratybos1ats

II dalis. Interakcijos, įvykiai. Programėlė „Įjunk šviesą“.

Užduotis: https://tinyurl.com/pratybos2

Atsakymas: https://tinyurl.com/pratybos2ats

III dalis. Muzika ir paveikslėliai. 

Užduotis: https://tinyurl.com/pratybos3

Atsakymas: https://tinyurl.com/pratybos3ats

Pastaba: jei negroja muzika, pabandykite atidaryti programėlę kitame lange. Spauskite mygtuką „Share“, nukopijuokite nuorodą ir įklijuokite ją naujame naršyklės lange.

IV dalis. Dizainas.

Užduotis: https://tinyurl.com/pratybos4

Atsakymas: https://tinyurl.com/pratybos4ats

Kaip patikrinti mokinių projektus:

My dashboard paspauskite ant klasės pavadinimo, atsidariusiame lange spauskite Projects.


7 views